Service och bemötande 1, Klassrum dag
Hantverk
Klassrum, dag, 100 poäng
Centralt innehåll
Undervisningen i kursen ska behandla följande centrala innehåll:
- Kulturella skillnader i kommunikationsmönster.
- Bemötande, kroppsspråk och språklig kommunikation i olika servicesituationer samt yrkesmässigt hänsynstagande till kundens eller gästens integritet.
- Kunders eller gästers olika behov samt hur man kan anpassa produkter och tjänster till individuella önskemål.
- Bemötande av kunder eller gäster i servicesituationer samt hantering av klagomål och reklamationer.
- Betydelsen av god kännedom om de produkter och tjänster som branschen erbjuder samt intern och extern marknadsföring.
- Grundläggande skyltning och presentationsteknik.
- Presentation av varor och tjänster tillsammans och var för sig.
Ämnes-/kursplan
SEVSEV01 (Länk till extern sida.)
Anmälningskod
SEVSEV01-KD
Skolform
Gymnasial utbildning